søndag 30. desember 2012

Fredag 28. desember og lørdag 29. desember

Fredag startet med fantastisk frokostbuffet etter en god natt. Jentene badet i bassenget på hotellet.




Etter at vi hadde sjekket ut tok vi en taxi til Gate of India. Det var kjekt å se monumentet på ekte.




Vi tuslet litt rundt i Mumbai før vi kom oss til togstasjonen. En 18 timers lang togtur lå forran oss. Jentene synes det er kjekt med tog :)




Jentene er flinke små turister og de er herlige å være på tur med. Vi sov på nattog. Indiske nattog er åpne med noen gardiner for å stenge kupeen. Alle lyder deles. Matselgere, chaiselgere ol kommer med gjevne mellomrom og gauler hva de selger. Jentene sovnet fint og sov gjennom alle kveldens lyder. Vi sov godt til togets vugging i natten.




I sekstiden om morningen begynte chaiselgerene å komme med hyppige mellomrom, men jentene sov gjennom alt :) Da de våknet kikket de på India gjennom vinduene og vi spilte kort.




Toget fra Mumbai til Jaipur var i rute, så vi rakk toget videre... Ikke noe problem... Bortsett fra at i tillegg til vår 3-timersbuffer var toget videre forsinket. Vi ble værende på stasjonen i Jaipur i 9 timer før vi toget kom. Vi fikk kikket oss litt om i området rundt togstasjonen.




Her har koffertbærerene som jobber på togstasjonen pause på en chai-sjappe. Jentene sovnet greit på neste tog. Dette toget hadde ikke endestasjon så jeg og Y rigget oss ikke til for å sove. Y var våken stort sett hele turen og fulgte med på alle stasjonene slik at vi kom oss av på rett stopp.




Godt å komme frem til Agra etter lange togturer. Vi ble hentet på togstasjonen i firetiden på natten. Bra sted og hyggelig personale på stedet vi bor i Agra.

-trykk på bildene så får du dem opp i god kvalitet. Datamaskinen er helt utladet for strøm, så bildene er lastet opp via mobil.
-Marie
- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Nå har jeg ikke lest på bloggen deres et par dager og det var så gøy å komme innom i dag og se masse oppdateringer :)
    Jeg koser meg sånn igjennom reisebrevene og bildene deres og kjenner en god misunnelse av at dere er på tur.

    Jeg er helt imponert over jentene deres som er så flink på tur, og de er superheldige som får sånne fine opplevelser med sånne herlige foreldre :)
    Kos dere videre og gleder meg til neste reisebrev.
    Klem til dere alle fra en som "stalker" dere både på nettet og instagram ;)

    SvarSlett
  2. Virkelig kjekt lesestoff har jeg for tiden :) Reisebrev fra India er toppen, skikkelig julelektyre, jeg storkoser meg.

    Jentene får virkelig oppleve masse og så flinke på tur. Jeg er imponert over at de kan sove gjennom alt. De er heldige som har så flotte foreldre. Jeg er nesten litt misunnelig på dere som får oppleve så mye, men unner dere alt sammen. Du er så flink å oppdatere og ta bilder Marie. Kjekt å følge dere på instagram også.

    Gleder meg til neste reisebrev. Kose dere videre alle sammen :)
    Spent på hva dagen deres bringer i morgen :)

    Klem

    SvarSlett