fredag 21. desember 2012

21. desember Agonda White Sand Goa

Dagen i dag har gått med til å reise fra Jaipur til Agonda beach i Goa. Vi sto grytidlig opp før solen hadde begynt å farge himmelen oransje. En taxi hentet oss på hotellet og kjørte oss til Jaipur flyplass. Det var omtrent ingen på veien, bare oss og noen andre biler. Ingen kuer, tuktuker eller mennesker som vaste mellom bilene. Langs veien var det tent opp bål til å lage morgenchai og frokost.
 Da vi kom til flyplassen startet stemplingen. Alt skal stemples og sjekkes. Det er viktig å ha nok arbeid til alle. Først så sjekkes det at vi har flybilletter før vi kan entre flyplasshallen. Videre var det kø for å scanne bagasjen som skal sjekkes inn. Den må få securityteip på før den kan sendes med flyet. Ny kø for å sjekke inn og få boardingkort. Videre til ny kø for å komme gjennom sikkerhetssjekken. Damene i en kø og herrene i en kø. Håndbagasjen må få stempel på på at den er sjekket og boardingkortene må stemples på to plasser. Etter litt venting i avgangshallen skulle vi først sjekkes om vi skulle med det flyet. Etter noen meter sto ny dame som krysset av på skjema for hvor vi skulle sitte i flyet og etter noen meter igjen sto en mann og rev av den ene delen av boardingkortene. Mange sjekkpunkter underveis. Da vi kom inn på flyet var det mange flyverter som hjalp til med å vise oss vei til hvor vi skulle sitte og likevel satt det noen på tre av fem av plassene våre. Vi har idag flydd med et ganske nytt flyselskap med helt nye fly. Spicy Jet. Flotte fly! -og alle flyene er oppkalt etter hvert sitt krydder. Fra Jaipur til Mumbai har vi flydd med "Paprika"
 I Mumbai hadde vi noen timer før vi skulle fly videre. Vi måtte hente ut bagasjen før vi kunne sjekke den inn igjen. Vi ble sittende noen timer i hallen. Jentene var og handlet donuts til lunch :)
 Jentene spilte på DS, Marie tegnet og vi surfet litt på internett. (og som du ser av tegningen Vibeche så går jeg med skoene du kjøpte! Virkelig de beste turskoene jeg har hatt noensinne!! Tusen hjertelig!! www.tomsshoes.com)
 Flyet til Goa var forsinket så vi jentene gikk og kikket i butikkene på flyplassen. I ene bokbutikken fant vi "Barbie in India"-dukker... og de måtte vi jo ha. Søte jenter og søte Barbiedukker :)
Flyturen fra Mumbai til Goa gikk supert med "SpiceJet Oregano". Da vi kom frem sto en sjåfør og ventet på oss. Solen gikk ned over rismarker og bananplamer mens vi kjørte sørover i retning Agonda beach. Etter to timer kjøring kom vi frem til Agonda White Sand. Da vi gikk ut av bilen var vi på stranden. Nå sitter vi på terrassen på strandhytten vår. Månen skinner, gresshoppene synger og bølgene slår mot land. Mer idyllisk og deilig enn vi hadde forventet! Ikke akkurat julestemning, men veldig deilig!
Ønsker dere alle en fin adventskveld og juleferie :)

1. Det var masse stempling, men veldig kjekt å vite og lære nye ting. Høres vidunderlig ut. Ikke akkurat julestemning som du sier, men ah.... så deilig allikevel. Som en drøm :)
    Her er nemlig -7.....

Og så fine bilder og fine jenter :)

Kos dere og hilse gjengen.

Klem

2. En liten smule misunnelig kjenner jeg;-) Fikk koselig julekort i posten i dag, forresten. Gøy å følge dere på ferden:-)

Hild Mari

3. En liten smule misunnelig kjenner jeg;-) Fikk koselig julekort i posten i dag, forresten. Gøy å følge dere på ferden:-)

4. Wow...tror ikke jeg skal klage på kø flere ganger, herlighet dette tar jo kaka!

Herlige bilder og kjekt med oppdateringer av reisen deres, og ja jeg la merke til skoene :)
    Kjekt å høre at de er gode å gå med :)

Kos dere masse videre på turen, og i varmen.
    Stor juleklem fra meg og mine :)