lørdag 27. desember 2008

hilsen fra sylhet

26. desember II

På vei til Sylhet så vi mange som hadde pyntet med båter og andre ting langs veien for å vise hvilke parti de støtter. Vi merker det nærmer seg valget på søndag. Vi kjørte til hotellet og slappet litt av før vi skulle spise hos en banglafamilie vi kjenner her. Vi ble først dratt med på en pristudeling i topbungalowen på misjonens omeråde i Sylhet. Det var opptreden med band og kor, og prisutdeling. L og A fikk også premie. De måtte frem og hente de også. Etter mange fine banglasanger gikk vi ned i huset for å spise middag. De hadde laget deilig banglamat til oss. L var først ferdig å spise så hun ble dratt med inn på bakrommet og utigjen kom en banglaprinsesse med sari, rød neglelakk, lebestift og prikk i pannen. Stolt og søt banglaprinsesse. A fikk også komme bak til jentene som pyntet henne til banglaprinsesse. :) De skal få ha på sariene i forlovelsesselskapet 28. desember.
27. desember

Vi hentet familien vi var hos i går kveld, to jenter, en gutt og faren. Moren var igjen hjemme for å gjøre istand til forlovelsesselskapet. Vi kjørte nordover mot grensen til India til ett sted som heter Tamabil. Langs veien så vi to elefanter. Sjoføren stoppet så vi kunne gå ut og se på elefantene. A og L fikk gi penger til elefantenes snabler De løftet pengene opp til de som satt oppå. I Tamabil leigde vi en båt så vi kunne ta en tur på elven. det var spennende å se alt arbeidet langs elven. Vi var ikke mange meterene fra grensen til India. Vi kunne gått/svømt til India. Der stranden slutter bak L er India. Det var en teshappe der så vi satte oss ned og fikk oss en kopp chai. Mormor var litt skeptisk til de hygieniske forholdene, men vi har troen på at det vi ikke ser ikke kan skade oss. *knis* (bare tulliball!!). På vei tilbake var vi innom en gassfelt som heter Haripur. Det hadde gått i luften for ca 40 år siden og det brant enda på bakken. I det ene vannet boblet det med gass. Noen gutter samlet sammen skum som fløt på vannet. Med en fyrstikk tente de på skummet, som flammet opp. Da vi kom tilbake til Sylhet gikk vi på en kinesisk restaurant. O var uggen så han fikk mange stoler på rekke han kunne hvile på mens vi spiste. Doktoren sendte broren sin ut for å kjøpe tabletter til O så han kunne få litt paracet i kroppen. Ikke noe stas. Håper han snart er pigg igjen.

Hej daa saa lenge

1. Ååååå så mange flotte og gøye bilder dere har tatt. Utrolig kjekt å følge med dere på reisen og få ta del i deres opplevelser :)
    Og hils til banglaprinsessene og si at jeg synes de er kjempe søte og ser ut som ekte småprinsesser. Stor klem til dem begge.
    Ønsker også din bror god bedring,kjipt å være dårlig når en er på ferie.
    Kos dere videre,
    Romsjulsklem fra alle oss :)

2. Så fine jentene ble da;) og så mange flotte bilder dere tar. Gleder meg til å se de real life. Håper din bror er bedre i dag. Her er vi syke med omgangssyke. Men håper på en bedre morgendag. Kos dere videre. Klem